invalidní vozíky - homenové elektrické vozíkyvideo galerie elektrických skútrúico facebookinvalidní vozíky

příprava vozíku na sezonu - než vyjedete

Sluníčko nám konečně ukazuje jeho hřejivou tvář a jistě se již nemůžete dočkat až i Vy konečně vyjedete ven se nadechnout po dlouhé zimě. Chcete-li vozík teprve koupit, nemusíte řešit technický stav vozíku, jelikož od nás samozřejmě je vozík připraven.Stál-li Vám vozík přes zimu v garáži či v bytě a nejezdili jste s ním, je potřeba pro jeho spolehlivost učinit několik kroků. Máte tří možnosti:

1)  vozík nám svěříte a my Vám odborně vozík připravíme na sezónu

2)  vozík si sami prohlédnete a připravíte na sezónu

3) vozík vůbec nezkontrolujete a nenecháte zkontrolovat

Volby jsou již na Vás….

Tato varianta je pro volbu č. 2)

Jezdili-li jste s vozíkem i v zimě, i tak doporučujeme důkladně vozík prohlédnout a udělat tuto revizi.

Máte-li možnost, přivezte vozík k nám, my prohlídku uděláme. Máte-li vozík od nás v záruce, máte zdarma garanční prohlídku.

1) Baterie

Nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím správnou funkčnost vozíku resp. sílu vozíku ve stoupání jsou baterie.  Již spousta z Vás nám volalo a hlásilo problém po zimě s bateriemi.

Pokud  jste i svědomitě přes zimu nabíjeli baterie i když nejezdili či jezdili, mělo by být vše v pořádku, přesto je možné, že baterie se blíží ke konci své životnosti..doporučujeme koupit nové baterie se zárukou.

Stav baterií zjistíme po zapnutí el. obvodu baterií. Ukazuje-li stav na vozíku, že je vše OK, baterie se zdají na první „pohled“ v pořádku. Ukazuje-li stav baterií téměř vybito popř. zcela vybito, je třeba baterie nabít. Zde může být zádrhel v tom, že jsou-li baterie hodně vybité, Vaše nabíječka nemusí nekomunikovat   s bateriemi – podpětí baterií. To poznáte velmi jednoduše, když zapnete nabíječku, nezačne nabíjet, popř. nabíječka začne „cvakat“.

V takovém to případě je potřeba baterie „oživit“.

Oživení baterií provádíme 12V autonabíječkou (pozor, Vaše nabíječka je 24V). Musíte rozpojit baterie ve vozíku a na cca hodinu zapojit autonabíječku na každou baterii zvlášť. Takto to učiníme u obou baterií.

Po oživení opět baterie propojíme  a zapnete původní nabíječku. Začne-li nabíječka normálně fungovat, je to v pořádku.  Přetrvává-li tento problém, životnost baterií zcela skončila, je potřeba baterie vyměnit. 

Nabijete-li baterie naplno a přesto ujedete pouze pár km, popř. jenom metrů., je též zcela evidentní, že se přiblížil konec životnosti baterií. Akumulátory vždy měníme oba najednou.

2) Kontakty

Velmi důležitou věcí z hlediska bezpečnosti je kontrola a promazání zátěžových kontaktů a kabelů (ty nemažeme). Kabely vizuálně zkotrolujeme, není-li někde poškozena izolace, též

Je třeba si uvědomit, že při jízdě do elektromotoru teče velké množství proudu a byla-li by vinou špatného kontaktu zmenšena plocha pro přenos proudu, v lepším případě utavíte konektor, popř. kabel – viz foto.

 Proto je potřeba věnovat elektroinstalaci obzvláště důležitou pozornost.

Kontakty na bateriích

Rozdělejte kryty a dostaňte se až k samotným akumulátorům. Dle typu máte připojení na šroub M6 nebo klasické svorky. V každém případě doporučujeme zkontrolovat dotažení popř. vyčistit kontakty na pólech.

Z akuboxu  - opět dle typu- je potřeba zkontrolovat a namazat vazelínou propojovací kontakty s druhou baterií (TRophy Booster 5, Sterling Elite) popř. máznout vazelínou přímo konektory vedoucí do regulátoru konektory  - promazání(.Invictus, Luna , Bogi apod.). Z regulátoru vedou kabely rovnou do motoru vozíku. Opět zkontrolujte a mázněte konektory vedoucí z regulátoru do elektromotoru. Též zkontrolujeme i správné utažení a uchycení konektorů na elektromotoru (Trophy Booster 5), některé motory mají kabely zapojeny napřímo (Luna, Bogi).

Jako sekundární můžete zkontrolovat všechny ostatní konektory (osvětlení, blinkry,  hlavní napájení elektrosoustavy apod. To výborně ošetříme např. sprejem s dávkovacím brčkem WD 40.

Chcete-li vozík vyčistit, v žádném případě nepoužívejte hadici, vysokotlaké čističe apod. Pro vyčištění použijte navlhčený hadr.

Pneumatiky

Je potřeba zkontrolovat ti tlak v pneumatikách. Má to velký  vliv na stabilitu vozíku, máte-li zadní kola  podhuštěné, vozík má okamžitě tendenci zatáčet a podstatně tím zvýšíte i spotřebu el. energie.

Samozřejmě nic nezkazíte tím, vyčistíte-li vozík, nějaký ten gram určitě má vliv na spotřebu energie  a v neposlední řadě to vypadá hezky.

Přejeme mnoho šťastných kilometrů.

optimalizace PageRank.cz |copyright (C) 2007 - 2017 BOGO GROUP | powered by ABi |